Σταδιακή αλλά γρήγορη κατάργηση των διοδίων ως μέσο χρηματοδότησης των αυτοκινητοδρόμων μέσω της αναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων και της ανάληψης του κόστους λειτουργίας από το Δημόσιο. Κάλυψη της δαπάνης λειτουργίας τους από τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και τους φόρους που ήδη πληρώνουν οι πολίτες καθώς και της πρόσκαιρης απώλειας εσόδων με την μείωση κατ’ αντιστοιχία των άμεσων οικονομικών επιδοτήσεων. Την συντήρηση και λειτουργία των δικτύων θα αναλάβει ο ιδιωτικός τομέας μέσα από διαφανείς διεθνείς διαγωνισμούς.
Αντί να διαθέτουμε δημόσιες επενδύσεις ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ ως λάφυρο στους εθνικούς εργολάβους, μέσα από αδιαφανείς συμβάσεις και αντιπαραγωγικές πρακτικές ας τις διαθέσουμε στην πραγματική οικονομία που παράγει. Η ενίσχυση της συστημικής ανταγωνιστικότητας της οικονομίας από ελεύθερα οδικά δίκτυα σε μια κατακερματισμένη χώρα είναι πολύ σημαντική και για τα δημόσια έσοδα και για την ανάπτυξη.
Δρόμοι και αυτοκινητόδρομοι μέτριας ποιότητας, ελλείπεις ή πολύ ακριβοί στην χρήση περιορίζουν τις κινήσεις των πολιτών, αποσυνθέτουν την χώρα, κάνουν ακριβότερη ή μη συμφέρουσα κάθε οικονομική επιχειρηματική δραστηριότητα σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές οικονομίες.
Η Ελλάδα είναι από τις ελάχιστες χώρες όπου για να πάει κάποιος στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας πρέπει να πληρώσει διόδια. Λόγω αυξημένου κόστους και κρίσης οι διελεύσεις έχουν μειωθεί δραματικά και η υποδομή υποχρησιμοποιείται. Το ίδιο ισχύει για το σύνολο των διοδίων για την χρήση των αυτοκινητοδρόμων που μειώνει σημαντικά την συνολική ανταγωνιστικότητα της χώρας.
Η απελευθέρωση αυτού του εισοδήματος στην αγορά από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις δημιουργεί άμεσα αντίστοιχο παραγωγικό κύκλο εργασιών ο οποίος επιστρέφει στα δημόσια ταμεία τουλάχιστον το 50% του.
Οι επιχειρήσεις θα έχουν φθηνότερο κόστος μεταφοράς για τα προϊόντα και για τους εργαζόμενους σε αυτές, πρόσβαση σε περιοχές της χώρας όπου το κόστος σήμερα καθιστά απαγορευτική την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας, οι τουρίστες θα αντιμετωπίζουν μικρότερα κόστη για να κινηθούν στην Ελλάδα.
Αναστολή κάθε ενέργειας για επιβολή διοδίων στην Εγνατία Οδό, η οποία θα οδηγήσει αναπότρεπτα στην παράκαμψη της χώρας και την ανάπτυξη παράλληλων αξόνων στα βόρεια σύνορά της, στην ανάπτυξη άλλων δρόμων, άλλων λιμανιών και στην απώλεια σημαντικών εσόδων και θέσεων εργασίας για την εθνική οικονομία.
Η επιτάχυνση της οικονομίας, η αύξηση τις κίνησης τουριστών και εμπορευμάτων, η ανάπτυξη της κτηματαγοράς δίπλα στους νέους οικισμούς που συνδέονται με τους αυτοκινητοδρόμους θα οδηγήσει σε σημαντικότερα αντισταθμιστικά έσοδα για το Δημόσιο, περισσότερες επενδύσεις και θέσεις εργασίας στον παραγωγικό ιδιωτικό τομέα.