Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της καμπάνιας στο Λονδίνο, η πιό πρόσφατη πρωτοβουλία του Up Greek Tourism
Η πρωτοβουλία Up Greek Tourism ξεκίνησε μια νέα καμπάνια συγκέντρωσης χρημάτων που απαιτούνται για τη διαφήμιση του ελληνικού τουρισμού σε ηλεκτρονικό billboard στο Piccadilly Circus του Λονδίνου. Η δράση αυτή ακολουθεί τις δύο εμπνευσμένες καμπάνιες στο κέντρο της Νέας Υόρκης και της Ουάσιγκτον (Ομοσπονδιακή Πρωτεύουσα), οι οποίες τελικά συγκέντρωσαν 30 χιλιάδες δολάρια Η.Π.Α. και προκάλεσαν ένα σπινθήρα παγκοσμίου ενδιαφέροντος στα διεθνή ΜΜΕ.
Η κα Σπέτσιου, αρχιτέκτων εργαζόμενη στο Λονδίνο, είναι η συντονίστρια της καμπάνιας. Αφιέρωσε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο της στο Balkon3, εν τω μέσω της όλης προσπάθειας… Μέσα από την ιστοσελίδα και το βίντεο της καμπάνιας τα νέα για τα συγκεντρωθέντα χρήματα καταφθάνουν καθημερινά και αναμεταδίδοντα από τα ΜΜΕ: πάνω από 10 χιλιάδες Λίρες Αγγλίας μέσα στις πρώτες μέρες…και έπεται συνέχεια!
Γιατί επιλέχθηκε το Λονδίνο αυτή τη φορά;
Επιλέξαμε το Λονδίνο και την πλατεία Piccadilly Circus διότι αποτελούν μια εικονική τοποθεσία, άμεσα αναγνωρίσιμη ανά τον κόσμο και το επίκεντρο μιας χώρας που για χρόνια βρίσκεται στην καρδιά του ελληνικού τουρισμού. Η εκστρατεία αποσκοπεί στην προώθηση του ελληνικού τουρισμού με δύο τρόπους: άμεσα, μέσω διαφήμισης σε ανοικτούς χώρους, και έμμεσα με αναζωογόνηση της συζήτησης στα ΜΜΕ και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Αυτό μήπως σημαίνει ότι η εκστρατεία έχει δυνατότητες να φθάσει και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης;
Μετά από την επιτυχία της καμπάνιας στις Η.Π.Α., η καμπάνια του Λονδίνου θα στοχεύσει στην επίτευξη ακόμη μεγαλύτερης προβολής, ενώ θα αποτελέσει το εφαλτήριο για παρόμοιες εκστρατείες σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις. Η πρωτοβουλία Up Greek Tourism, ελπίζει ότι η προσπάθεια θα ανυψώσει την εικόνα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού και θα εμπνεύσει και άλλους Έλληνες να υλοποιήσουν ανανεωτικές πρωτοβουλίες για να βοηθήσουν τη χώρα. Θέλει επίσης να δείξει στον Κόσμο ότι οι Έλληνες παραμένουν ένα έθνος καινοτόμο, χαρούμενο και φιλόξενο.
Θα μπορούσατε να μας πείτε λίγα λόγια σχετικά με τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από την «Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα» της εκστρατείας;
Η ομάδα του Λονδίνου αποτελείται από την Ανίτα Δημητρίου, την Κατερίνα Ιωάννου κι εμένα. Ανήκουμε σε διαφορετικά επαγγέλματα, με διαφορετικές δεξιότητες και εμπειρική εξειδίκευση. Η Ανίτα είναι παιδίατρος, η Κατερίνα διδάσκει γιόγκα και πιλάτες κι εγώ είμαι αρχιτέκτων. Αλλά όλες μας δένει η η αγάπη μας για την Ελλάδα και η επιθυμία μας να βοηθήσουμε τη χώρα μας να ανακάμψει από την οικονομική κρίση. Αυτός είναι ο πυρήνας της ομάδας στο Λονδίνο, αλλά πάντα καθοδηγούμαστε από τους Γιώργο Κλειβοκιώτη, Onic Palandjian και Στάθη Χαϊκάλη, που ξεκίνησαν την πρωτοβουλία Up Greek Tourism και υπάρχει μια ομάδα 15 υπέροχων ανθρώπων στη Βρετανία και στην Ελλάδα που δουλεύουν άκοπα για την πραγματοποίηση αυτής της καμπάνιας
Ποιο ήταν το κίνητρο και το όραμα για εσάς προσωπικά όσον αφορά το ξεκίνημα και τη συμμετοχή σας στην καμπάνια του Λονδίνου?
Για ένα διάστημα ένιωθα μεγάλη λύπη με όλες τις αρνητικές ειδήσεις που άκουγα και διάβαζα για την Ελλάδα στον βρετανικό τύπο και σκεφτόμουν με αγωνία πως θα μπορούσα να κάνω κάτι θετικό και να βοηθήσω. Τότε έπεσε στα χέρια μου ένα άρθρο για το Up Greek Tourism και την επιτυχία στη Νέα Υόρκη και σκέφτηκα ότι θα ήταν μια θαυμάσια ιδέα να φέρουμε αυτή την πρωτοβουλία και στο Λονδίνο. Η Ελλάδα υπήρξε πάντοτε ένας δημοφιλής προορισμός για τους Βρετανούς και το Λονδίνο, επίκεντρο της χώρας, αποτελεί ιδανική τοποθεσία υπενθύμισης στον κόσμο ότι παρά τις πρόσφατες αρνητικές δημοσιεύσεις, η Ελλάδα παραμένει ένας όμορφος και ασφαλής τόπος διακοπών. Επικοινώνησα με την ομάδα που ξεκίνησε την πρωτοβουλία και τους ρώτησα εάν θα τους ενδιέφερε να τη φέρουμε στο Λονδίνο. Ασπάστηκαν την ιδέα και από εκείνο το σημείο ξεκίνησαν όλα.
Πόσο σημαντική είναι, πιστεύετε, η πρακτική του “crowd funding” (εθελοντικής κοινωνικής συγκέντρωσης πόρων) για την προώθηση τέτοιων στόχων;
Το crowd funding αποτελεί ουσιαστικό εργαλείο για αυτή την εκστρατεία και άλλες παρόμοιες προσπάθειες. Στην πραγματικότητα, η ιδέα για την πρώτη εκστρατεία στη Νέα Υόρκη γεννήθηκε όταν ο Γιώργος Κλειβοκιώτης έμαθε για το crowd funding και συνειδητοποίησε τις δυνατότητές του. Προσφέρει μια εξαιρετική πλατφόρμα για συγκέντρωση πόρων, στήνεται εύκολα, είναι εύκολα προσβάσιμο και, λόγω της εύκολης διασύνδεσής του με τα social media, εύκολα προωθήσιμο. Όπως μπορείτε να δείτε στη σελίδα της καμπάνιας του Λονδίνου στο Loudsauce, μας δίνεται η ευκαιρία να περιγράψουμε την καμπάνια τόσο με λέξεις όσο και με βίντεο, το οποίο είναι πολύ δυνατό μέσο. Είναι συνεπώς εύκολο για τον κόσμο να καταλάβει τι προσπαθείς να καταφέρεις και να αποφασίσει εάν πρόκειται για κάτι στο οποίο πιστεύει και για το οποίο μπορεί να βοηθήσει.
Πηγή: Σοφία Νικολάου - balkon3